Sold Out
  • Protein savóból (whey protein) csokoládés vagy vaníliás ízben
  • Protein savóból (whey protein) csokoládés vagy vaníliás ízben

Protein tejsavóból (whey protein) csokoládés vagy vaníliás ízben

0 hozzászólás
0 out of 5

44.00 

Törlés

Leírás

A fehérje koncentrátumok, az étrendkiegészítők azon csoportjához tartoznak amelyek jótékony hatását igen komoly kutatások támasztják alá. Szükségességük a sport terén ma már nem vonható kétségbe. Hatásukat annak köszönhetik, hogy akár egy kis adag bevétele edzés után, serkenti az izomban található proteinek szintézisét, ugyanakkor feltételezik, hogy szabályozza az izomban található fehérjék lebontását, így hozzájárul az erő és az izomzat tömegének a növekedéséhez.

Egy az International Journal of Sport Nutrition szakfolyóiratban megjelent cikkben, több kanadai egyetemi oktató vállalkozott ennek bebizonyítására. Sőt, kíváncsiak voltak ha a következő feltevésük is igaznak bizonyul-e: a tejsav proteinek hozzájárulása emésztés révén az amminósavak felszívódásához és felhasználásához, hatékonyabbnak bizonyult, mint a szójaproteinek esetében. Mind a tejsavból, mind a szójából nyert proteinek igen jó minőségnek örvendenek, a relatív nagy amminósav tartalmuknak köszönhetően, amely nélkülözhetetlen az izomban található proteinek szintézise szempontjából.

Ehhez a kísérlethez 27 önkéntest választottak ki – fiatalokat (18-35 év között), akik edzetlenek. Egy olyan 4o napos edzés-programot csináltattal végig velük, hetente 3 alkalommal, egy-egy nap pihenővel az edzések között, amely az összes izmot megmozgatja.  Minden izomcsoportra 4-5 alkalommal ismétlődő, 6-12 emelés, olyan tömegű súlyokkal, amelyek az 1-RM 60-90%-t tették ki. A periodicitás elvét használták fel. Annak érdekében hogy megfigyelhessék a protein hatásait a szervezetre, a vizsgálati alanyoknak vagy 1,2 g/testsúly/nap mennyiségű tejsav protein koncentrátumot, ennek megfelelő szója protein koncentrátumot, vagy ugyanakkora mennyiségű placebót (maltodextrint). A kiegészítőket három egyenlő részre osztott adagban vették be: edzés előtt, edzést követően és este lefekvés előtt.

A kutatás megkezdésekor és azt követően több mennyiségi mérést elvégeztek annak érdekében, hogy eredményt tudjanak levonni a vizsgálati alanyok fejlődését illetően. Az izomok tömegét DEXA-val (X sugaras biofotónikus abszorciometriával) határozták meg, az erőt pedig az 1 RM (gugolás és fekvőtámaszok maximális számának) meghatározása által. Ugyanakkor spektrofotometria segítségével egy olyan bomlásterméket juttattak a szervezetükbe, amely a miofibriláris proteinek lebontásakor keletkezik a vizeletben: a metilhisztidin-3.

A kutatás elvégzését követően a következő eredményeket vonták le: azok a csoportok, akik tejsavproteinket és szójaproteineket kaptak, 35%-al több gugolást és 13%-al több fekvőtámaszt tudtak csinálni mint előtte, a placebóval kezelt csoport viszont 2o%-al több gugolást és csupán 7%-al több fekvőtámaszt tudott csinálni, mint a kísérlet elején. Ugyanakkor az izom tömegének növekedése jóval látványosabb volt annál a csoportnál, amelyek tejsavproteineket kaptak: 2.5 kg-al nőtt az izomtömege annak a csoportnak  amely tejsavproteint, 1.7 kg-al annak amely szójaproteint, és csak o.3 kg-al annak a csoportnak, amely placebót kapott. A metilhisztidin-3 szempontjából nem észleltek érdembeli különbséget a csoportok között.

A kutatás következtében, több következtetést levontak, ezek közül a legontosabb, hogy az edzések mellett a proteinkoncentrátumok, a forrástól függetlenül, sokkal hatékonyabban képesek növelni az izmok tömegét és az erőt, mint az edzések kiegészítők nélkül. Ugyanakkor rendkívül fontosnak tűnik az alkalmazás időpontja is. Bebizonyosodott, hogy amíg a proteinek szintézise serkentve van, addíg a kiegészítők nincsenek hatással a  proteinek lebontására.

A kanadai Organika cég a 100%-os minőségű, tejsav proteint kimondottan a szigorú minőségi normák szerint gyártja

ÖSSZETÉTELE

Egy adag tápértéke:

Energia 80 Cal/355 Kj
Protein 15,1 g
Zsírok 1,0 g
Szénhidrátok 2,6 g
Nátrium 28,98 mg
Kálium 1,6 mg
Kálcium 123,0 mg
Laktóz 10 mg
Koleszterin 30,24 mg
Foszfór 32,90 mg
Klór 4,7 mg
Vas 0,41 mg
Magnézium 1,64 mg
Réz 0,82 mg
A vitamin 0,288 U.I./g

Egy adag amminósavtartalma:

Alanina 500 mg
Arginina 430 mg
Aszparaginsav 1460 mg
Aszparaginsav 320 mg
Glutaminsav 2730 mg
Glicin 280 mg
Hisztidin 340 mg
Izoleucin 870 mg
Leucin 1520 mg
Lizin 1280 mg
Metionin 340 mg
Fenil-alanin 560 mg
Prolin 1080 mg
Serin 820 mg
Treonin 920 mg
Triptofán 320 mg
Tirozin 520 mg
Valin 890 mg

Használat

Az ajánlott adagolás (csak felnőtteknek ajánlott)

  1. Keverjenek el 3 púpozott kanál (körülbelül 25 gram) tejsav protein port egy csésze (250 ml) vízben, alacsony zsírtartalmú tejben vagy más folyadékban.
  2. Majd fogyasszanak el 1-3 adagot naponta, az edzést követően.

Mások a következőket is megvásárolták...

*Az eredmények személyenként változhatnak, nem feltétlenül szükséges elérni az oldalon igérteket, illetve azon eredményeket, amelyeket más személyek említettek ajánlóleveleikben.